SenZaro, The Blooming Company

Een bloemenkwekerij die groeit en bloeit

Als bloemenkwekerij maken we al een paar jaar een gezonde groei door. Niet alleen in aantallen, maar ook in de bedrijfsvoering. Van één bedrijf van 3,2 hectare chrysanten zijn we in korte tijd gegroeid naar twee locaties, in totaal 10,4 hectare. Door die vergroting in teeltoppervlakte steeg de chrysantenproductie tot inmiddels 28 miljoen stelen per jaar. Groei was er ook op het gebied van automatisering. Zo waren we een van de eerste bedrijven die investeerden in een WKK, een plantrobot en een hoesmachine. Onlangs is ook de hoogwaardige teelt van Lisianthus opgepakt, medio december 2016 zal de eerste oogst plaatsvinden.

Ook in de bedrijfsvoering maakt SenZaro een flinke professionalisering door. Met onze visie en ondernemende aanpak willen we ook in de komende jaren de kansen die er zijn oppakken. ‘The Blooming Company’ als slogan voor ons bedrijf is daarom niet toevallig gekozen. SenZaro is op alle fronten een groeiend en bloeiend bedrijf. En daar werken we elke dag hard aan.

Een naam met een verhaal

SenZaro is de perfecte vertaling voor wat we doen. ‘Senz’ komt van het Engelse woord sense, van de beleving en emotie die horen bij het geven en krijgen van bloemen. ‘Aro’ verwijst naar de geur, het aroma van bloemen. En de prominente Z in het beeldmerk verwijst naar de familienaam van oprichter Theo Zwinkels en huidige eigenaar Michael Zwinkels - en daarmee naar de cultuur van een echt familiebedrijf. Het onderschrift ‘The Blooming Company’ verwijst naar bloemen en onderstreept het ondernemende karakter van ons bedrijf.